måndag 6 oktober 2008

Det är mycket nu

Det gäller att ta tillvara på dygnets alla timmar när det är så här.. Känns som om jag håller på med skolarbete hela dagen, ändå finns det mer att göra när nästa dag kommer. Konstigt nog har jag mindre dåligt samvete nu än tidigare när jag hunnit med allt och ändå hunnit vara ledig. Det är kanske för att jag nånstans vet att jag just nu pressar mig själv och inte skulle hinna mer även om jag försökte. Det är ingen idé att ha dåligt samvete, det blir inte bättre.

Jag måste säga att jag trivs just nu med situationen i skolan och utanför, det ligger på nåt sätt i luften att det snart är slut med skola och jobb som gäller. Känns märkligt eftersom större delen av mitt liv spenderats inom skolans fyra väggar och nu är det färdigt med det. Visst kommer det att vara mycket lärande men inte som tenteras som det gjorts under de senaste tre åren..

Man examineras aldrig ut från livets skola, förrän det är försent att ändra på nåt man gjort.

Filosofiskt såhär en måndag kväll. Nä, nu är det lite skolarbete till och sedan läsa bok som gäller.
Kram Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Tihi, jag beundrar dig hoppas du vet det :)