lördag 29 oktober 2011

Insikt

Sedan sist har jag varit på Knuff. Vi har haft det som kallas för Hinderdagar. Kort sammanfattat skriver vi ner vad som hindrar oss från att nå, eller ens se, våra mål. Och sedan har vi brytit ner de hindren och funderat på om de är sanna, vi har slagit bort våra hjärnspöken med argument till varför de endast är tankar och inte sanning.

Tidigare har jag inte känt att jag fått den där aha-upplevelsen med Knuff, det har varit bra grejer men jag har inte känt det där speciella. När jag så skulle skriva ner mina hinder och hjärnspöken kom jag inte på nåt. Jag satt och tittade ut i luften och visste inte vad jag skulle skriva. När jag satte pennan på papperet skrev jag bara ner en rad.

Den raden jobbade jag sen med hela dagen tills den punkt då jag satte mina nakna fötter mot glödande kol och gick över den utan att bränna mig, utan att det gjorde ont.



Inga kommentarer: