onsdag 16 juli 2008

Invigning

Har precis kommit hem efter att i två dagar hjälpt/jobbat på giganten i Haparanda för att de skulle klara sin invigning. Det var två jobbiga dagar, speciellt öppningsdagen, kön var kvar utanför butiken till klockan två på eftermiddagen (vi öppnade kl åtta). Men det var en rolig och stressig dag som gick snabbt. Nu har jag intagit soffan och ska ha en lugn kväll med lite tvättstuga, det är ju jobb imorgon osså och mina tröjor är inte rena efter två lååååånga dagar..

Innan jag åkte till Haparanda skrev jag under mina anställningspapper för det nya jobbet, så nu är det definitivt att jag ska börja där. Vet inte varför det tog mig några dagar, behövde väl få sjunka in lite att det var upp till mig ifall jag ville börja där. Det känns jättebra, även om boendesituationen kunde sett ljusare ut. Men det ska nog ordna sig.

Grattis förresten till Malin som vann på bilbingo för några dagar sen. Hon kammade hem storvinsten den lilla tur-gurkan! Jag är verkligen glad för din skull, det är skönt att veta att en student kan få vinna lite pengar ibland och inte bara de som redan har en massa.. Vi får planera när vi tar en tripp söderut ;)

Nu är det dags att se vad det finns för ätbart i kylen, har ingen aning vad som gömmer sig där.. Ha det bra där ute! Kram

Inga kommentarer: