måndag 3 november 2008

bättre tider väntar

Idag kändes det hårt att vara utan socker. Jag läste i min folder om detoxen att tredje dagen skulle vara värst, och gissa vilken dag det är för mig? 3:e!!! Jag har varit trött och haft huvudvärk, precis som broschyren sa.. helt otroligt.. Jag tog en sväng till jobbet och surrade med Sofi, det hjälpte mig och fick mina tankar på andra spår. När jag kom hem blev det middag och sen har jag ätit lite frukt på kvällen även om det skulle försöka undvikas de första veckorna enligt planen. Jag tyckte dock att frukt var ett bättre alternativ till den godis-bonanza som annars hade inträffat om jag inte fått nåt socker alls.

Jag hoppas att den värsta perioden är över och nu ska jag bara försöka hålla mig till planen ett tag till så borde sockerberoendet vara över. Det är däremot nu som jag brukar falla i fällan, jag känner inte beroendet av godis så då tänker jag att om jag bara äter en liten godisbit går det säkert bra. Men det slutar alltid med att jag äter mer än jag tänkt och så är jag tillbaka i mitt beroende. Jag insåg idag att jag är socker-knarkare! Det finns ingen skön omskrivning, det är bara att gilla läget.

Nåja, en till dag har jag klarat mig. Jag klappar mig själv på axeln och säger bra jobbat. Sov gott alla där ute, det ska jag göra. Kram

Inga kommentarer: