lördag 22 november 2008

Färdigjobbat

Så var det äntligen färdigjobbat på los gigantos. Känns skönt samtidigt som det alltid känns vemodigt och spännande att lämna nåt bekant bakom sig. Det hade varit så enkelt att stanna kvar där och jobba sig uppåt men jag vet att vägen jag valt nu kommer bli än mer rolig och jag kommer må så bra när jag lyckas (det kommer jag att göra).

Motivationen till uppsatsen infann sig inte riktigt men jag fick ändå ner en sida text som inte är helt åt helsike. Jag släppte på min tanke att allt jag skriver måste vara perfekt från början och tänkte att nu gäller det att få ner nånting så jag inte blockerar mig av stress och panik. Sagt och gjort, jag har skrivit en del och har uppslag till vad jag ska skriva härnäst. Funderade på att skriva ikväll men insåg att inte ens jag vill skriva skolarbete en lördagkväll.. Även om kvällen säkert inte erbjuder mer än pizza och lite tv så kändes det så fundamentalt fel att ägna den åt uppsatsen så jag la ner den tanken.

Imorgon är jag alltså ledig, har ju jobbat klart ;) vilket gör att jag ska hälsa på farmor på dagen. Hon är lite dålig i sitt ben sedan hon ramlade förra vintern så jag ska åka ner till henne och se till att hon klarar sig och har mat och så. Skulle visst hjälpa henne med lite gardiner och julprydnader, känns bra att kunna hjälpa till med något för henne. Hon och farfar har ju tagit hand om oss systrar på skollov och så, utan dem hade vi varit kvar i stan och inte alls haft de minnen som vi nu kan surra om och minnas tillbaka på. Är så tacksam för min fina fina familj, vet inte vad jag skulle göra utan dem.

Oj, vilket långt inlägg det här blev, och bara en massa prat om ditt och datt. Får försöka hotta upp inläggen till veckan. Fast om jag känner mig själv rätt så blir det bara en massa prat om skola och uppsats :P

Kram på er alla

Inga kommentarer: