fredag 16 oktober 2009

Ny frisyr?

Funderar och funderar på vad jag vill göra med mitt hår. Min plan är i alla fall att vänta tills jag flyttar upp och antingen gå till min gamla frisör som nu jobbar i Piteå, eller gå till min (lite nyare) gamla frisör som jobbar i Luleå. Det är hos dom jag alltid blir nöjd med håret, är väldigt trött på dåliga klippningar och frisörer som inte lyssnar på vad jag säger.

I somras när jag skulle klippa mig sa jag att jag ville ha det rakt avklippt och inte en massa volym upptill. När hon på slutet stylar håret avslutar hon med meningen "och om du bara sprayar lite så kommer du få fantastisk volym".. Hon hade klippt mig helt tvärtom från det jag bad om. Jag fick det uppklippt som bara den och har känt mig så himla ful sen dess. För mig stämmer orden "det hänger på håret". Jag blir så himla arg när inte håret känns bra. Det betyder dock inte att jag alltid är jättefint stylad i håret, men jag vill inte se ut som en tuperad fraggel i håret när jag precis klippt mig.

Den här gången tänkte jag inte göra någon dramatisk förändring med klippningen, funderar dock på slingor eller färg för att få lite förändring. Tycker att Gwyneth är mycket fin i håret på den här bilden, men det är klart att man ser ut så om man har en personlig frisör..

PS. Det här är inlägg #100, kul att du tittade in :)

Inga kommentarer: