söndag 29 november 2009

När det första ljuset tänds


Samma rubrik som förra året, men vad gör väl det?!? Äntligen är det första advent och julmånaden som jag tycker är så mysig är här. Ännu mysigare hade det varit ifall jag hunnit få min lägenhet och fått pynta den. Men det blir på tisdag så jag borde hinna få lite julstämning innan julafton i alla fall.

Vi var ute och promenerade och gick förbi den lägenhet som jag trott var min, den med så mycket insyn från vägen, och den hade inte ens börjat tömmas så jag blev lite fundersam. Då gick vi runt till innergården och där var en lägenhet som var tom som har ännu bättre läge. Så jag tror och hoppas att det är min lägenhet. Den har balkongen och de flesta fönster mot innergården så insynen är mindre och det låter mindre från vägen också. Så nu håller jag tummar och tår för att det är den jag ska flytta in i.

Idag kommer familjen hit och äter middag, ska snart iväg och hämta farmor. Var och hälsade på henne och tittade på graven igår, känns så skönt att kunna pipa iväg dit när man känner för det och inte som ett jättestort projekt. Bara dyka upp för en kopp kaffe liksom. Man vet ju inte hur länge hon kommer vara med oss så det är bäst att passa på när man kan.

Nu ska jag spela julsånger, för vet ni.. Det lackar mot jul! Kramar från Tomtenissan

Inga kommentarer: