måndag 16 november 2009

Ny start, nytt liv!

Jag lånar rubriken från Åsas blogg. Jag har precis kommit hem efter min sista (!) dag på Deloitte. Nu väntar några dagars packande tills flyttgubbarna kommer på torsdag kväll och jag flyger upp fredag morgon.

Det var med blandade känslor som jag lämnade jobbet idag. Nu när jag är hemma känns det dock skönt, ett steg är avklarat. Kom på igår när jag satt i soffan på kvällen att det enda som kommer vara skillnaden mellan det här och Pite är att jag kommer få göra mitt jobb omgiven av människor som jag älskar. Och det är ju en positiv förändring. Då kändes det genast bättre. Jag fick dessutom ett jättefint mail från min counsellor där han skrev att jag gjort ett fantastiskt jobb på Deloitte och att jag skulle vara stolt över mig själv. Han skrev också att jag gjorde rätt som sökte mig till ett ställe där jag inte bara trivs med jobbet, utan med allt omkring också. Han avslutade med att om jag, mot förmodan, ångrade mig så vet jag vem jag kan ringa. Skicka kontaktuppgifter när du installerat dig!

Det kändes jättebra att få ett sådant mail, då känns det verkligen som att jag gjort ett bra jobb här nere och inte bränt några broar i och med min uppsägning.

Framöver är det nytt jobb och ett nytt liv som väntar känns det som. Jag tror att det kommer bli toppen och jag har en långsiktig plan att jobba mot. Vad den är? Det är något som jag behåller för mig själv så länge. Är inte redo att delge världen den ännu, men det kommer att bli bra. Jag väljer att citera en bok som jag läste för länge sedan som handlade om en cancersjuk kvinna;

"Klart att jag klarar mig."

1 kommentar:

Malin sa...

Klart att du klarar dig! Ditt beslut är rätt och jag tror definitivt att du kommer må så mycket bättre sen när du har kommit i ordning här uppe! Jag längtar till på fredag då jag får möta upp dig på Kallax, det är alldeles för länge sedan jag fick en Anna-kram!