onsdag 20 januari 2010

Befrielse

Himmel och pannkaka vad mycket som har hänt på senaste, har varit minst sagt dålig på att uppdatera. Men om livet leker kanske datorn får lite mindre tid.. Jag hade ju som mål att innan sista januari skaffa träningskort och börja i en kör. Jag kan bara säga check på den, och check på den :)

Idag hade jag min första körövning, jag och ett gäng pangisar. Höll på att vända i dörren när jag såg att jag var den enda under 55 där inne. Vilken tur att jag stannade, för det var befriande, annorlunda och roligare än jag haft på länge. Dessa kvinnor (bara kvinnor där) är så härligt säkra i sig själva att de inte bryr sig om att de inte gör som alla andra och det är en befriande känsla att vara bland dessa fantastiska människor. Jag kommer definitivt gå dit igen, det är verkligen min egen grej att hålla på med. Ingen vet något om mig eller min familj, det är bara min grej. Kan verka töntigt men det är jätteviktigt för mig. I slutet av april ska vi på turné till Bjurholm (tror jag det var), bara en sån sak :)

Sen har jag skaffat träningskort och hunnit träna drygt en vecka. Har kört två areobicpass i veckan samt ett corepass. Himlars vad skoj det är, känner inte ens att jag tränar. Märker bara hur jag blir tröttare och tröttare för att sedan få ny energi av alla hopp och danssteg. Det är ganska mycket folk där just nu men jag hoppas att några droppar av allt eftersom våren närmar sig :P

Det var väl allt för den här gången, en pånyttfödd Anna känns det som. Förresten, det går bra på jobbet också ;)

Kramar på er därute, live your dream.

PS. Ett speciellt grattis till Malin som det går så himla bra för på xtravaganza, jag är superstolt över dig och otroligt glad över att få kalla dig min vän.

Inga kommentarer: