lördag 6 februari 2010

Tvättstuga och diskbänken

Glamoröst värre när Anna ska ha myskväll hemma, tvättar och diskar.. Jag hade först tänkt ha en lugn hemmakväll med lite naturgodis, te och melodifestivalen. Sen kände jag att jag ville hitta på nåt så jag ringde Anders i fredags och frågade om han ville ha tv-spelskväll ikväll. Det tyckte han lät som en bra idé så vi skulle höras senare. Idag har jag dock hjälpt Åsa med flytten och det drog ut på tiden så det hanns inte med att åka till Luleå för att spela Mario.. skrutt osså.

Kändes inge bra när jag fick ringa Anders och ställa in, även om jag förvarnat att det kanske skulle bli så. Hade så gärna velat hitta på nåt kul istället för jobb eller flytt eller så. Men då insåg jag när jag kom hem att jag behövde tvätta (inga rena kläder) och diska (inga rena tallrikar eller bestick). Så det blev min glamorösa lördagkväll. Nåja, hade melodifestivalen på i bakgrunden så det var väl inte så farligt. Nu känns det dock lite bättre, har bäddat rent i sängen och kom precis ut ur duschen. Ska snart krypa ner under täcket, bara äta en liten macka eller så innan.

Funderar på att åka till Luleå imorgon istället, var som sugen på att gå på stan. Behöver en ny mascara och så kände jag för att titta mig omkring lite. Anders kanske är sugen på att äta lite middag tillsammans som kompensation för min miss idag. Tycker inte om att bryta planer, även om de är lite luddiga. Nu har ju iaf Åsa flyttat så hon kommer inte behöva hjälp med det framöver, nu kan man bara vara social när man är där.

Nu ska jag nog gå och hämta det sista från tvättis och sen göra mig den där smörgåsen. Sov gott!

PS. Är det nån som har tips på en bra och pålitlig bil tas det tacksamt emot, är förvirrad över alla modeller och märken. Ibland vill man bo i Sovjet där det fanns en bil att välja på..

Inga kommentarer: