söndag 19 december 2010

Ischoklad med ägg?

Som jag skrev innan så gjorde jag ischoklad igår. Provade ett nytt recept från Amelia där det stod att om man satte i ett vispat ägg så blir chokladen krämigare. Anna missade bara detaljen att låta choklad/kokosfett-röran svalna innan hon kastade i ägget. Ägget koagulerade och det blev äggbitar i chokladen.. oj vad gott :P

Nåja, efter att ha insett att jag inte äger någon sil så försökte jag sila röran genom en teboll.. med följden att jag tappade vispen och den åkte i backen och det kom choklad över hela köket. Och över Jens byxor också, jag hade ju bett honom hålla i tebollen medans jag silade. Märkligt nog tappade jag inte humöret utan vi skrattade åt alltihopa och sen öste jag upp chokladen i alla formar. Jag tror att den blev lite krämigare =)

Ha en skön fjärde advent, och kom ihåg att låta chokladen svalna innan ni kastar i ägget ifall ni vill prova receptet..

Inga kommentarer: