måndag 8 augusti 2011

Lämnar Stockholm för Göteborg

Har hunnit med en härlig helg i Stockholm, vi kom ner på fredag och hann på vägen hälsa på Erika och Patrik i deras hus i Uppsala. Dom hade det jättemysigt och jag har bestämt mig för att hälsa på en längre sväng framöver, ska nog planera en resa till hösten som får bli lite fler dagar.

På lördagen myste vi bara på på dagen och sen mötte jag upp Malin och Angelica för vin i Vasaparken på en picknickfilt. Var så trevligt att träffa dem igen, var länge sen men det kändes ändå som att det inte gått någon tid alls. Konstigt hur det kan kännas sådär, men det är väl riktigt vänner kanske..

Igår dejtade jag Sanne och magen, tror att det blir en liten brud. Vi åt lunch, strosade runt lite på stan och drack kaffe. En jättemysig dejt och skönt att träffa henne och se att hon mår bra. Det känns alltid bra att se med egna ögon hur någon mår. Jag hann även köpa en väska :P Som om jag behövde en till, tror dock att den här fyller en funktion som jag letat efter. Hade ångrat mig om jag inte köpt den.

Idag åker jag till Göteborg, tåget går vid tretiden. Just nu softar jag bara här hemma i Håkans lägenhet, hade funderingar på att åka och titta på slottet och Skattkammaren men jag får se hur jag gör. Får se vad klockan är när jag kommer mig härifrån. Nu är det frukost som gäller, blir nog en bra dag även om jag tänker på att det dröjer innan jag får träffa Håkan igen. Kom lite tårar igår när jag tänkte på det men lyckades hålla mig imorse när han åkte till jobbet.

Nu hittar jag på nåt så jag inte hinner gråta, tur att jag har systrarna och My i Göteborg, dom är ett riktigt bra botemedel mot tårar. Kram på er alla!

Inga kommentarer: