söndag 8 mars 2009

Kvinnodagen & Tvättstuga

Idag är det internationella kvinnodagen, grattis till alla oss på denna uppmärksammade (?) dag. Jag firar den med att tvätta och städa. Har öppnat balkongdörren lite så det ska vädras, det är plus 3 grader ute så man kan göra så utan att frysa ihjäl.

I fredags hade vi fest på jobbet, mycket vin dracks och jag hade en väldigt trevlig kväll. Det känns bra att äntligen känna att skrattet kommer inifrån och är på riktigt. I början av min vistelse här i Stockholm kändes det inte äkta, allt var för jobbigt. Igår åkte jag ut till Sanne och fikade. Det blev så att jag även stannade på middag och såg på schlagern hos henne. Mycket trevligt.

Våren börjar komma och det känns härligt. Längtar tills backen är helt torr och man kan gå i lågskor och kjolar. Funderar om jag ska åka in till stan idag, men förmodligen blir det bara så att jag är hemma och går kanske till affären och handlar lite mat inför veckan.

Ha det bra där ute allesammans!

Inga kommentarer: