lördag 2 januari 2010

Svacka

Känner att jag varit lite nere i en svacka en tid. Vet inte om det beror på pms, mörkret eller om det är en tillfällig nedgång som kan komma ibland.. Men nu ska jag försöka ta mig upp igen. Gav inte något nyårslöfte eftersom jag inte brukar komma ihåg att följa upp ifall jag följt dom eller inte. Istället funderade jag på vad som skulle göra mig lyckligare under det kommande året. Jag kom fram till två saker som skulle göra mig gladare:
  • Börja träna, och träna iaf 3 ggr i veckan
  • Börja sjunga i kör, bara för att jag tycker det är så roligt att sjunga.

Jag har gett mig själv till sista januari att köpa träningskort och gå med i en kör. Så ikväll har jag googlat reda på en kör utan inträdesprov som sjunger i stan så det är nära att gå dit. Dom tränar en gång i veckan så det känns ju som en lagom start. Jag ska ringa till körledaren till veckan och se om dom har plats för en till i sin kör. Håll tummarna för att det är så!

Sen ska jag besöka träningsstället som jag spanat in och se om man kan få göra en veckas provträning för att se om det är nåt för mig. Innan jag köper ett årskort vore det ju bra om man får prova lokalerna och se hur det verkar.

Jag känner redan nu hur mycket bättre det känns när jag tagit de här besluten. Måste göra något vettigt med all den nya fritiden jag fått sedan jag "bara" jobbar heltid. Då känns det bra med träning och att sjunga, två saker som jag tycker är roliga. Det är väl det livet handlar om, att spendera tid på roliga saker, eller!?!

Nu ska jag gå och lägga mig och se vad morgondagen har att erbjuda. Kramar från en något positivare Anna.

1 kommentar:

Malin sa...

Ja absolut! Njuta av livet så länge det varar och det innebär ju att försöka förgylla varje tillfällle man kan med saker man gillar. Jag håller tummarna stenhårt här för en plats för dig! :)