måndag 4 oktober 2010

Helgen som varit

Myshelg har det varit. Började med att mysa med Malin på lördagen när hon besökte Piteå för en stadstur. Det hanns med både lunch och fika innan hon åkte vidare till ett födelsedagsfirande. Jens kom hit på eftermiddagen och gjorde en jättegod middag, pasta carbonara, som sjönk ner med ett glas rödvin. Ja, Anna har börjat dricka rödvin. Trodde aldrig att den dagen skulle komma. Nu du Erika, nu kan vi äntligen dela vin ;)

På söndagen strosade vi omkring på stan och fikade på Ekbergs innan vi (läs Jens) började med söndagens middag. En riktigt söndagsmiddag med kött och pommes och god sås. Är så himla lyxigt att han kan laga mat. Och jag tycker ju att det är mycket mysigare att laga mat med någon och att äta med någon.

Ikväll efter jobbet kom Åsa och My och hälsade på, mycket trevligt en måndagkväll. Vi åt middag, packade åsnan och byggde pärlbrickor. Det var ett tag sedan jag fick kvalitetstid med My tycker jag. De gånger jag varit och hälsat på har hon haft kompisar över och jag har inte hunnit surra med henne. Var så härligt att hinna få lite moster-tid.

Nu är min förkylning snart borta, halsen kraxar ibland men inte mer än så. Nu ska Anna komma igång med träningen, känner mig som en soffpotatis de luxe. Har inga fler ursäkter, nu är det bara ösa som gäller. Ska på hälsoundersökning om ca två veckor, kommer ju vara riktigt dåliga värden.

Nu sängen och John Blund! Kram på er

Inga kommentarer: